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Turnout signals

 
Einfache Weiche - gerade


Einfache Weiche - links


Einfache Weiche - rechts

Standard turnouts.

   
Einfache Weiche - links


Einfache Weiche - rechts

Turnouts whith equal speed limit in both branches.


Nummer 29b
DKW Jägerlaterne (Hauptrichtung)


Nummer 29b
DKW Jägerlaterne (Nebenrichtung)


Nummer 29b
DKW Jägerlaterne (links)


Nummer 29b
DKW Jägerlaterne (rechts)

Double slip-switches.

 
Lichtweichensignal (gerade)


Lichtweichensignal (links)


Lichtweichensignal (rechts)

Light signal for standard turnouts.

up

Standard turnout

Einfache Weiche von der Spitze Einfache Weiche von der Spitze Einfache Weiche vom Herzstück Einfache Weiche vom Herzstück

up

Double slip-switch

In Switzerland so-called »Jäger« signals are used.

DKW Hauptrichtung DKW Nebenrichtung DKW links DKW rechts

Straight track in »main« direction, i.e. parallel to the axis of the station.

Straight track in »secondary« direction.

up


Fouling point markers (Sicherheitszeichen)

Sicherheitszeichen
Sicherheitszeichen

Fouling point markers (Sicherheitszeichen)
The fouling point is the spot on converging tracks (turnouts, turntables) up to which vehicles on one track will not come into contact with vehicles on the other track. These spots are inidcated by fouling point markers (Sicherheitszeichen)


Beispiel Sicherheitszeichen
Beispiel Sicherheitszeichen

up

Sections with track-release equipment

Kennzeichnung der Gleisfreimeldeeinrichtung

Sections with track-release equipment (Kennzeichnung der Gleisfreimeldeeinrichtung)

up

Dead track signals (Stumpengleissignale)

If a train route ends at a turnout leading into a dead track, the points signal is equipped with a dead track signal.

Tafel Stumpengleis
Einfache Weiche - gerade - Stumpengleis
Tafel Stumpengleis
Einfache Weiche - links - Stumpengleis
Tafel Stumpengleis
Einfache Weiche - rechts - Stumpengleis

Dead track (Stumpengleis)
Trains must not pass the switch that leads to the dead track.

Tafel Stumpengleis
Kreuzungsweiche - Stumpengleis
   

Switches without rotating turnout signals (double slip switches) have such a rotating lantern installed.

up

Trailable turnouts (Rückfallweichen)

Rückfallweiche - gerade
Rückfallweiche - links
Rückfallweiche - rechts

Turnout signal as seen from the frog. The lower part of the signal is green. The turnout may be passed from either branch.

Tafel "Aufschneidbar"
Einfache Weiche - gerade
Tafel "talonnable"
Einfache Weiche - links
Tafel "Aufschneidbar"
Einfache Weiche - rechts

On not-illuminated turnout signals orange boards labeled »A« or »T« are used. The letter »A« is used in the german speaking parts of Switzerland (»aufschneidbar«) and the letter »T« in the french speaking areas (»talonnable«). Both stand for »trailable«.


Rückfallweiche vom Herzstück Rückfallweiche vom Herzstück

Turnouts may passed normally (white arrows) or trailed (green arrows).

up

Mixed gauge turnouts

Turnouts in mixed gauge tracks where one branch is only passable for one gauge have additional boards on their turnout signals.

Halt für Schmalspurfahrzeuge
Einfache Weiche - links
Halt für Schmalspurfahrzeuge
Einfache Weiche - links

Stop for narrow gauge vehicles.
S = Schmalspur = narrow gauge

Halt für Normalspurfahrzeuge
Einfache Weiche - links
Halt für Normalspurfahrzeuge
Einfache Weiche - links

Stop for standard gauge vehicles.
N = Normalspur = standard gauge


gemischtspurige Weiche gemischtspurige Weiche gemischtspurige Weiche gemischtspurige Weiche

(Last Update: 17.11.2002)

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